سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتو بصیرت

کاروان جهانی بیت المقدس 24 اسفند ماه به ایران می رسد....

کاروان بیت المقدس

شورای عالی مشورتی کاروان جهانی الی بیت المقدس در بیانیه ای نسبت به یهودی سازی و پاکسازی قومی و آنچه در بیت المقدس می گذرد، ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند: آنچه در حق فلسطینیان مسلمان و مسیحی می گذرد نگران کننده بود و به همین منظور برای حمایت و تایید تلاش های موجود درباره این شهر، خواستار اقدام ملت های جهان برای آزادسازی قدس و حمایت از آن شدند.

در پی صدور این بیانیه از سوی چهره های برجسته جهان، زاهر البیراوی سخنگوی رسمی کاروان جهانی «الی بیت المقدس»، این بیانیه را سند محکومیت جهانی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این بیانیه حمایت اخلاقی، معنوی و سیاسی نخبگان سیاسی، هنری و اندیشمندان جهان و ادیان و افکار مختلف برای اقدامات مسالمت آمیز برای حمایت از قدس است؛ امری که می تواند تاثیر بسیاری بر حرکت کاروان «الی بیت المقدس» در ماه جاری داشته باشد.

با نزدیک شدن به موعد حرکت جریان های مردمی از نقاط مختلف جهان به سمت بیت المقدس و برگزاری تظاهرات بزرگ در مرزهای سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی نیز با مشاهده گستردگی این حرکت اقدامات خود را جهت مخدوش کردن این جریان مردمی آغاز کرده است.کاروان بیت المقدس
پیشتر و در ابتدای اعلام خبری برگزاری این حرکت پایگاه «اسرائیل نشنال نیوز» در گزارشی عنوان کرده بود که مقامات رژیم صهیونیستی تا زمان آغاز حرکت همانند سایر موارد مشابه سیاست «صبر کردن و نظاره کردن» را در پیش خواهند گرفت و پس از آن دست به اقدام خواهند زد که می توان تحرکات اخیر رسانه ای این رژیم را در همین چارچوب تفسیر کرد.
نکته ای که در تمام مقالات و گزارش های منتشر شده در پایگاه های اسرائیلی به چشم می خورد اظهارنظرهای تند خوانندگان صهیونیست در ذیل این مطالب است؛ بسیاری از خوانندگان که اکثرا از ساکنان رادیکال سرزمین های اشغالی هستند ضمن اهانت به شرکت کنندگان در این حرکت، علنا از مسئولان رژیم صهیونیستی درخواست می کنند که به صورت مسلحانه با آنها برخورد کنند و به آنها اجازه تظاهرات ندهند.
به گزارش فارس، کاروان و راهپیمایی جهانی «الی بیت المقدس» در سه شاخه اروپایی، آفریقایی و آسیایی قرار است با عبور از کشورهای مختلف جهان و شامل نمایندگان 60 کشور 30 مارس موسوم به روز زمین در مرزهای فلسطین اشغالی تجمع کنند.
کاروان جهانی بیت المقدس
حرکت شاخه آسیایی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» دیروز 1390/12/20 با حضور فعالان هندی در مقبره گاندی آغاز شده و در حالی که شرکت کنندگان اندونزیایی، مالزیایی، ژاپنی و... به سمت پاکستان پرواز کردند، ده‌ها هندی حرکت زمینی شاخه آسیایی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» را از مقبره گاندی در دهلی‌نو آغاز کردند تا هزاران کیلومتر مسیر زمینی تا بیت‌المقدس را بپیمایند.
رام ویلاس پاسوان، عضو پارلمان هند در مراسم بدرقه 54 هندی عضو کاروان آسیایی به اعضای حاضر در این کاروان با اشاره به اینکه کاروان همسو با آموزه‌های مهاتما گاندی است، تبریک گفت و افزود: این کاروان باید به بیداری مردم در هند و جهان نسبت به مساله فلسطین کمک نماید.
وی افزود: مساله قدس را در سطح مجلس و دولت هند به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.
مانی شانکر آیار، دیگر عضو پارلمان هند که مواضع او در قبال اسرائیل شفاف و شناخته شده است نیز در این جمع سخنرانی کرد.
همچنین، زهیر حمدالله، سفیر فلسطین در هندوستان نیز با اشاره به حمایت تاریخی مردم هند از مردم فلسطین، از این اقدام هندی‌ها تشکر کرد و گفت: همه عرب‌ها و فلسطینیان، مواضع مقاومتی مهاتما گاندی در مقابل ظلم را می‌ستایند.
بنابر این گزارش شرکت کنندگان هندی این کاروان، از سراسر هند و از گروه‌ها و عقاید مختلف سیاسی و دینی تشکیل شده‌اند که امروز حرکت خود را به سمت مرز واگا آغاز نموده و فردا وارد پاکستان خواهند شد و پیش از ورود به پاکستان نیز در شهر امیراستار، برنامه‌هایی در حمایت از این کاروان برگزار خواهد شد.
این کاروان در شهر کراچی به شرکت‌کنندگان شرق آسیایی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» که امروز به پاکستان پرواز کرده‌اند خواهند پیوست و از آن پس به صورت زمینی به سوی ایران، ترکیه و لبنان طی مسیر خواهند نمود تا نهایتا در سی ام مارس، در نزدیک‌ترین نقطه به بیت‌المقدس تجمع نمایند.
ویژه نامه

 

 

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 11:49 صبح ] [ پرتو ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
لینک دوستان
امکانات وب
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید