سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتو بصیرت

 

بیست و هفتم فروردین ماه
سالروز عروج ملکوتی العبد محمد تقی بهجت فومنی (ره)

آیت الله بهجت

آقایانی که طالب مواضع هستند، از ایشان سوال می شود آیا به مواعظی که تا به حال شنیده اید عمل کرده اید یا نه؟ آیا میدانید هرکس به معلومات خود عمل کرد خداوند مجهولات او را معلوم می فرماید؟ آیا باید دعوت به حق از طریق لسان باشد؟ آیا نفرموده با اعمال خودتان دعوت به حق بنمایید، آیا طریق تعلیم را باید یاد بدهیم یا آنکه یاد بگیریم؟

.... بعضی التماس دعا میگوییم برای چه؟ درد را بیان میکنند، دوا را معرفی می کنیم. به جای تشکر و به کار انداختن باز می گویند "دعا کنید"! دور است آنچه می گوییم و آنچه میخواهند. شرطیت دعا را با نفسیت آن مخلوط می کنند. ما از عهده تکلیف خارج نمی شویم؛ بلکه باید از عمل نتیجه بگیریم و محال است عمل بی نتیجه باشد و نتیجه از غیر عمل حاصل بشود.

....ما اگر خدا ترس بودیم، از ما می ترسیدند کسانی که اصلا نمیشناسند ما کی هستیم، چه کاره هستیم. می ترسند کاری بکنند که ما غضبناک شویم، چرا؟ چون دیگر غضب ما غضب خداست، اگر با خدا هستیم. عرض کردند به سیدالشهدا (علیه السلام) اگر اذن بدهی همین حالا هیچ جا نرفته، از جایت حرکت نکرده دشمن را هلاک می کنیم، این را اجنه گفتند. فرمود: "والله قدرت من از قدرت شما بیشتر است – این کسی است که اسم اعظم بلد است- لکن اگر من کشته نشوم ، این مردم با چه امتحان می شوند؟!"

اینجا دار امتحان است، شما در این فکر باشید که خودتان را اصلاح کنید. مابین خودتان و خدایتان عایقی، مانعی پیدا نشود. اگر اصلاح کردید، رفع مانع کردید بین خودتان و خدا و وسائط (انبیاء و اوصیا) خدا اصلاح میکند میان شما و خلق ....

(برگرفته از کتاب بهجت عارفان)

 

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ یکشنبه 91/1/27 ] [ 6:52 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
لینک دوستان
امکانات وب
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید