سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتو بصیرت

هفت سین قرآنی

با تلاوت این آیات که به هفت سین قرآنی معروف  است، سفره هفت سین خود را نورانی کنید...

نوروز، روز اول بهار است که آغاز سال ایرانیان به حساب می آید. بر اساس آموزه های اسلامی این روز، روزی ویژه و خاص است که در آن از خداوند برکت و روزی را طلب می نماییم. از این رو لازم است رنگ و بوی نوروزمان را بیش از پیش الهی کنیم.

و چه زیباست که پای سفره هفت سین به تلاوت قرآن مجید بپردازیم تا سالی پر از برکت و الطاف الهی پیش رو داشته باشیم!

در دوران اسلامی برخی ار رسوم ملی و مذهبی ایرانیان تغییر کرد؛ با وجود این برخی دیگر از اعیاد ملی مانند نوروز، همچنان با رونق نخستین خود باقی ماند و علاوه بر اقوام ایرانی، در قلمرو جوامع اسلامی نیز به این رسوم احترام می گذاشتند. 

درباره نوروز روایات و احکام متعددی وجود دارد که توصیه میکنم در ادامه مطلب بخونید!

ادامه مطلب...

داغ کن - کلوب دات کام
[ جمعه 90/12/26 ] [ 3:7 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

چرا ولایت معصومین به فقیه نسبت داده می شود؟

ولایت فقیه ولایت رسول الله است

وقتی می گوییم ولایتی را که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه (علیم السلام) داشتند، بعد از غیبت، فقیه عادل دارد، برای هیچکس نباید این توهم پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه (علیهم السلام) و مقام رسول الله(صلی الله علیه و آله) است. اینجا صحبت از مقام نیست؛ صحبت از وظیفه است. "ولایت" -یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس- یک وظیفه سنگین و مهم است؛ نه اینکه برای کسی شان و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد.

به عبارت دیگر، "ولایت" مورد بحث، یعنی حکومت و اجرا و اداره -برخلاف تصوری که خیلی از افراد دارند- امتیاز نیست بلکه وظیفه ای خطیر است... مثل اینست که امام (علیه السلام) کسی را برای حضانت، حکومت یا منصبی از مناصب تعیین کند. در این موارد معقول نیست که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و و امام با فقیه فرق داشته باشد. مثلا یکی از اموری که فقیه متصدی ولایت آن است اجرای "حدود" (یعنی قانون جزای اسلام) است. آیا در اجرای حدود بین رسول الله(صلی الله علیه و اله) و امام و فقیه امتیازی است؟ یا چون رتبه فقیه پایین تر است باید کمتر بزند؟! حد زانی که صد تازیانه است اگر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) جاری کند، 150 تازیانه می زند، و حضرت امیر (علیه السلام) صد تازیانه، و فقیه پنجاه تازیانه؟!... آیا در این امور ولایت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) با حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و فقیه فرق دارد؟ خداوند متعال رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) را "ولی" همه مسلمانان قرار داده؛ و تا وقتی آن حضرت باشند، حتی بر حضرت امیر (علیه السلام) ولایت دارند. پس از آن حضرت امام بر همه مسلمانان، حتی بر امام بعد از خود، ولایت دارد؛ یعنی اوامر حکومتی او درباره همه نافذ و جاری است و می تواند قاضی و والی عزل و نصب کند. همین ولایتی که برای رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام در تشکیل حکومت و اجرا و تصدی اداره هست، برای فقیه هم هست....

در این معنا مراتب و درجات نیست که یکی در مرتبه بالاتر و دیگری در مرتبه پایین تر باشد؛ یکی والی و دیگری والی تر باشد. 

(امام خمینی، کتاب ولایت فقیه، ص 50)

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ پنج شنبه 90/12/25 ] [ 7:35 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

کاروان جهانی بیت المقدس 24 اسفند ماه به ایران می رسد....

کاروان بیت المقدس

شورای عالی مشورتی کاروان جهانی الی بیت المقدس در بیانیه ای نسبت به یهودی سازی و پاکسازی قومی و آنچه در بیت المقدس می گذرد، ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند: آنچه در حق فلسطینیان مسلمان و مسیحی می گذرد نگران کننده بود و به همین منظور برای حمایت و تایید تلاش های موجود درباره این شهر، خواستار اقدام ملت های جهان برای آزادسازی قدس و حمایت از آن شدند.

در پی صدور این بیانیه از سوی چهره های برجسته جهان، زاهر البیراوی سخنگوی رسمی کاروان جهانی «الی بیت المقدس»، این بیانیه را سند محکومیت جهانی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این بیانیه حمایت اخلاقی، معنوی و سیاسی نخبگان سیاسی، هنری و اندیشمندان جهان و ادیان و افکار مختلف برای اقدامات مسالمت آمیز برای حمایت از قدس است؛ امری که می تواند تاثیر بسیاری بر حرکت کاروان «الی بیت المقدس» در ماه جاری داشته باشد.

با نزدیک شدن به موعد حرکت جریان های مردمی از نقاط مختلف جهان به سمت بیت المقدس و برگزاری تظاهرات بزرگ در مرزهای سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی نیز با مشاهده گستردگی این حرکت اقدامات خود را جهت مخدوش کردن این جریان مردمی آغاز کرده است.کاروان بیت المقدس
پیشتر و در ابتدای اعلام خبری برگزاری این حرکت پایگاه «اسرائیل نشنال نیوز» در گزارشی عنوان کرده بود که مقامات رژیم صهیونیستی تا زمان آغاز حرکت همانند سایر موارد مشابه سیاست «صبر کردن و نظاره کردن» را در پیش خواهند گرفت و پس از آن دست به اقدام خواهند زد که می توان تحرکات اخیر رسانه ای این رژیم را در همین چارچوب تفسیر کرد.
نکته ای که در تمام مقالات و گزارش های منتشر شده در پایگاه های اسرائیلی به چشم می خورد اظهارنظرهای تند خوانندگان صهیونیست در ذیل این مطالب است؛ بسیاری از خوانندگان که اکثرا از ساکنان رادیکال سرزمین های اشغالی هستند ضمن اهانت به شرکت کنندگان در این حرکت، علنا از مسئولان رژیم صهیونیستی درخواست می کنند که به صورت مسلحانه با آنها برخورد کنند و به آنها اجازه تظاهرات ندهند.
به گزارش فارس، کاروان و راهپیمایی جهانی «الی بیت المقدس» در سه شاخه اروپایی، آفریقایی و آسیایی قرار است با عبور از کشورهای مختلف جهان و شامل نمایندگان 60 کشور 30 مارس موسوم به روز زمین در مرزهای فلسطین اشغالی تجمع کنند.
داغ کن - کلوب دات کام
[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 11:49 صبح ] [ پرتو ] [ نظر ]

ولایت

ولایت، یعنی حاکمیت و سرپرستی در جامعه اسلامی طبیعتا چیزی جدا از ولایت و سرپرستی و حکومت در جوامع دیگر است. در اسلام، سرپرستی جامعه، متعلق به خدای متعال است. هیچ انسانی این حق را ندارد که اداره امور انسانهای دیگر را به عهده بگیرد. این حق مخصوص خدای متعال است که خالق و منشیء و عالم به مصالح و مالک امور انسانها، بلکه مالک امور همه ی ذرات عالم وجود است. خود این احساس در جامعه ی اسلامی، چیز کم نظیری است. هیچ قدرتی، هیچ شمشیری برایی، هیچ ثروتی، حتی قدرت علم و تدبیری، به کسی این حق را نمیدهد که مالک و تصمیم گیرنده درباره سرنوشت انسانهای دیگر باشد. اینها ارزش هستند. حق تولیت امور و زمامداری مردم را به کسی اعطا نمیکند. این حق متعلق به خداست.

خدای متعال این ولایت و حاکمیت را از مجاری خاصی اعمال می کند. یعنی آن وقتی هم که حاکم اسلامی و ولی امور مسلمین، چه بر اساس تعیین شخص -آنچنان که طبق عقیده ما، در مورد امیرالمومنین و ائمه اطهار(علیهم السلام) تحقق پیدا کرد- و چه بر اساس معیارها و ضوابط انتخاب شد، وقتی این اختیار به او داده می شود که امور مردم را اداره بکند، باز این ولایت، ولایت خداست؛ این حق، حق خداست و این قدرت و سلطان الهی است که بر اعمال می شود. آن انسان –هر که و هر چه باشد- منهای ولایت الهی و قدرت پروردگار، هیچ گونه حقی نسبت به انسانها و مردم دیگر ندارد. خود این، یک نکته بسیار مهم و تعیین کننده در سرنوشت جامعه اسلامی است.

(بیانات ولی امر مسلمین در دیدار با کارگزاران جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عید سعید غدیر 20/4/1369)

این بیانات رهبر رو که خوندم به نظرم خیلی معنادار بود و جای تامل داشت! 

این حرفها از زبان خود ولی امر مسلمین خیلی دلنشین به نظر میاد.....

خدا رو شکر که رهبری چون "سید علی" داریم...

ای کاش همگان می فهمیدند....

جانم فدایش!!!

 

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ شنبه 90/12/20 ] [ 1:48 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

معنای ولایت مطلقه

ولایت فقیه

بعضی ها خیال می کنند که این "ولایت مطلقه فقیه" که در قانون اساسی آمده است، معنایش این است که رهبری مطلق العنان است و هر کار که دلش بخواهد، می تواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی مو به مو  قوانین را اجرا کند و به آنها احترام بگذارد. منتها در مواردی اگر مسئولان و دست اندرکاران امور بخواهند قانونی را که معتبر است مو به مو عمل کنند، دچار مشکل می شوند. قانون بشری همینطور است. قانون اساسی راه چاره ای را باز کرده و گفته آنجایی که مسئولان امور در اجرای فلان قانون مالیاتی یا سیاست خارجی، بازرگانی، صنعتی و دانشگاهی دچار مضیقه می شوند و هیچکاری نمی توانند بکنند -مجلس هم اینطور نیست که امروز شما چیزی را ببرید و فردا تصویب کنند و به شما جواب بدهند- رهبری مرجع است.

زمان امام (ره) هم همینطور بود. بنده خودم آن وقت رئیس جمهور بودم و جایی که مضیقه هایی داشتیم، به امام نامه می نوشتیم و ایشان اجازه می دادند. بعد از امام، دولت قبلی و دولت فعلی گاهی راجع به مسائل گوناگون نامه می نویسند که در اینجا مضیقه وجود دارد، شما اجازه بدهید که این بخش از قانون نقض شود. رهبری بررسی و دقت می کند و اگر احساس کرد که بناگزیر باید این کار را بکند، آن را انجام می دهد. جاهایی هم که به صورت معضل مهم کشوری است، به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع می شود. این معنای ولایت مطلقه است، و الا رهبر، رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان، همه در مقابل  قانون تسلیم اند و باید تسلیم باشند.

(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و دانشجویان قزوین، 26/9/1382)


 


داغ کن - کلوب دات کام
[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 7:48 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

سلام دوستان با بصیرت...تبسم

خسته نباشید؛

گل کاشتید و چشم دشمن رو کور کردین؛آفرین

به قول رهبر عزیزمون، سیلی محکمی به چهره دشمنان نادان و ساده لوحمان زدیم!!!

به هموطنانی چون شما افتخار میکنم؛

اما تاسف باید خورد به حال غافلانی ایرانیان را بی بصیرت میپندارند...

راستی بازم یک کلیپ جالب از گروه فرهنگی آفتاب، گفتم لینکش رو بذارم شما هم ببینید... گل تقدیم شما

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید مدرک داشتن

آقای ایکس، انتخابات


داغ کن - کلوب دات کام
[ جمعه 90/12/12 ] [ 7:39 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

امروز مسئله مهم ، مسئله انتخابات است. به انتخابات توجه داشته باشید. در اول مشروطه... انتخابات تا اندازه ای دست مردم بود. بعد کم کم آنهایی که فاسد بودند کار را طوری کردند تا متدینین را از مجلس کنار گذاردند. آنها هم مقاومت نکردند و کنار رفتند.

بعد دیدید که مجلس را چه کردند، ... اگر در مجلس آینده یک قدم عقب نشینی کنیم، در آینده نزدیک ما را کنار خواهند گذاشت.

بیانات حضرت امام خمینی (ره) در دیدار با معتمدین بازار – 1361/09/16

انتخابات، حضور، رأی

سایز اصلی پوستر


داغ کن - کلوب دات کام
[ جمعه 90/12/12 ] [ 12:0 صبح ] [ پرتو ] [ نظر ]
   1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
لینک دوستان
امکانات وب
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید