سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتو بصیرت

رای رهبری

رأی می دهم تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم

(برای دانلود سرود "سرنوشت" کلیک کنید)

امام خامنه ای: مردم ایران افتخارشان بعد از انقلاب این بود که مجلس آنها مجلسی مردمی است؛ مجلسی از خودشان و از عناصری خالص، مومن، متدین و انقلابی است. اینبار هم انشاءالله به فضل الهی مردم عزیز ایران، افرادی مومن، انقلابی، معتقد به مبانی اسلام و انقلاب، معتقد به امام و راه آن بزرگوار و معتقد به استقلال این کشور را انتخاب خواهند کرد.(بیانات رهبری در خطبه های نماز عیدفطر، 18/10/78)

اما به چه کسانی رأی بدهیم؟؟؟

 خصوصیات کاندیدای اصلح در کلام امام خامنه ای را در ادامه مطلب بخوانید:


رای میدهم

          متدین باشد و در مقابل توپ و تشر این و آن دلش را نبازد

آدم مناسب چطور آدمی است؟ باید کارآمد باشد، کارآمدی تنها هم کافی نیست؛ باید متدین هم باشد، آدم متدین احتمال خیانتش کم است، باید متدین و باتقوا باشند تا بتوانید برای کارهای این کشور به آنها اعتماد کنید؛ همچنین باید در مقابل توپ و تشر این و آن- داخلی، خارجی، زورگویان، قدرتمندان- شجاع باشد و دل خود را نبازد. کسی که دل خود را در برابر توپ و تشر باخت، دستش هم برای امضا می لغزد.( بیانات رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، 1/11/1378)

شجاع باشد

نماینده مردم باید شجاع باشد. این ملت ، ملت شجاع و آزاده ای است، ملتی که تهدیدهای قدرتهای متکبر جهانی او را به عقب نمی نشاند؛ بنابراین نماینده او هم باید شجاع باشد و نترسد. شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق، اگر خودتان توانستید کسانی را بشناسید که دارای این خصوصیات باشند، بروید به آنها رأی بدهید و اگر خودتان آشنایی ندارید، در هر نقطه کشور از آدم های امینی که به آنها اطمینان داشته باشید بپرسید.(بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نمازجمعه تهران، 24/11/82)

برای مردم جان می کند و نفس می زند

مهم تر از همه اینها این است که متدین باشد. نماینده ای متدین است که برای مردم کار می کند. نیتش را خدا می کند؛ مردم فهمیدند، فهمیدند؛ نفهمیدند، نفهمیدند. آنکس که بخواهد کار نکرده ای را به رخ مردم بکشد، متدین نیست. نماینده ای که متدین است برای مردم کار می کند، جان می کند، نفس می زند، در تنظیم قوانین، در حفظ اکثریت مجلس و کمیسیونها تلاش می کند.(بیانات در خطبه های نمازجمعه 7/1/71)

برای جلب محبت مردم اخلاص لله داشته باشد

چیزی که میتواند دل مردم را به طرف ما جلب کند، اخلاص لله است این راز قضیه است. این خودش حکمت است، یعنی من و شما اگر میانه خودمان را با خدا درست کنیم، خدا میانه ما را با مردم درست خواهد کرد؛ راه دیگری وجود ندارد. حقیقتی است فراتر از محاسبات مادی و حقیر؛ که چه ارتباطی دارد ما مخلصانه به این لایحه رأی بدهیم یا ندهیم؟ یا مخلصانه این حرف را بگوییم؟ این امضا را بکنیم یا نکنیم؟ این چه ربطی دارد به اینکه مردم به ما علاقه مند شوند؟ طبق محاسبات مادی و ظاهری گاهی اینها هیچ ارتباطی با هم ندارد. اما ورای این محاسبات کوته بینانه مادی، محاسباتی حقیقی در عالم وجود، وجود دارد که آن، محاسبات حکمت آمیز الهی است.(بیانات رهبری در دیدار نمایندگان مجلس، 20/3/71)

طرفدار ضعفا و قشر ضعیف باشد

نماینده باید شجاع و با شرف و امین و طرفدار ضعفا و قشر ضعیف باشد. قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، و الا قانونی که پولدلران را پولدارتر کند، قانون مملکت اسلامی نیست. قانون باید بتواند گره ها را باز کند و به درد دل قشرهای محروم برسد. نماینده باید آدمی باشد که این چیزها را بفهمد؛ آدمی باشد که حتی المقدور با تجربه باشد. در این کارهای بزرگ تجربه خیلی مهم است.(بیانات رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، 1/11/1378)

نماینده باید خدوم باشد

نماینده باید انقلابی باشد؛ روحیه و نشاط و امید و قوت و روحیه انقلابی در او وجود داشته باشد تا بتواند راههایی را که به نظر بن بست میرسد، بشکافد و پیش برود. نماینده باید خدوم، امتحان داده، باکفایت، برنامه دار، خوشنام و جوانگرا باشد. چنین افرادی در هرجای کشور وجود دارند، باید خود را موظف بدانند و بروند نامزد شوند.(بیانات رهبری در اجتماع بزرگ مردم قزوین، 25/9/82)

با مردم صمیمی باشد

 بهترین، آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافی گری خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافی گری و تجمل پرستی است. اولین کار این است که ما افرادی انتخاب کنیم که مردمی باشند، ساده زیست باشند، درد مردم را بفهمند و خودشان از درد مردم احساس درد کنند.(بیانات در جمع مردم استان کردستان، 22/2/88)

برگرفته از نشریه "حیات"، شماره 35

 

 

 


 


داغ کن - کلوب دات کام
[ شنبه 90/11/29 ] [ 9:46 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
لینک دوستان
امکانات وب
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید