سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتو بصیرت

در مدح حضرت جواد الائمه (علیه السلام)

امام محمدتقی، امام جواد، ولادت، جواد الائمه، میلاد، مدح امام

اول نامه به رسم همه، حمداً لک یا رب تعالی و تبارک و تقدس، که تویی صاحب هر نعمت و شوکت، وَ تویی فوق جلالت که همین بس به ثنایت که خدایی، وَ درود تو بر آنان که برای تو عزیزند: محمد، علی و فاطمه و آل مطهر که امامند و همانند که نورند و سلامند، همگی مکرمت و فیض وجودند، شهید و شهودند که شایسته‌ترینند و گل سرسبد عصمت و دینند، پناه همه ی اهل زمین‌اند، چراغند و ضیاءند و ولاءند و امینند، سرشان آب حیات است و نشستن به در خانه‌شان راه نجات است و سخن گفتن از آن‌ها حسنات است، سلام و صلوات است که شایسته‌ ی آن‌هاست.

این نه مدح است که یک قطره ز دریاست و هر واژه تولاست، دلم در گرو مهر امامی است که عشقش همه دنیاست، جواد است و جگرگوشه ی زهراست، نهمین رهبر دل هاست، در آیینه ی توحید دلاراست، چه نوری است خدا را، علم در محضر او پاکی و ایمان و عمل، جوهر او، عصمت و دین، مادر او، جود و سخا و کرم و لطف و صفا، کوثر او، جان رضا، نور خدا، واسطه ی فیض و عطا، پاک و مبارک پسری که حق داد رضا را.

نام و خلقش نبوی، سیره‌ی او مصطفوی، نسل و تبارش علوی، رایحه ی باغ ولایت، نفس صبح هدایت، آفتابی که درخشیده به دامان پدر، سلسله ی شمش و قمر، وارث علم ازلی، بضعه ی زهرا و علی، من چه گویم که مقامش به تصوّر نرسد، عقل فروماند و مبهوت شود، مو به مو، نکته به نکته، غزل معرفتش ورد زبان هاست، حذر و امن و امان هاست، آب و آئینه عطایش، همه جان ها به فدایش، سینه‌ها صحن و سرایش، مرغ جان بال گشاید به هوایش، غم مظلومی او سوز دل اهل ولایش، مصحف اشک رثایش که در آن حجره دربسته، لبش تشنه و آه از نفس افتاد که از ناله ی او سوخت دل فاطمه در باغ جنان، بی وفا دختر مأمون که ستم را به نهایت برساند و گل معصوم خدا، خسته و مسموم، غریبانه فدا شد، ناله ز دل سوختم، آبم بده آبم بده. . .

بیش از این اشک مجالم نده تا بنویسم که تنش را به لب بام نهادند و مرغان هوا بال بگسترده بر آن پیکر مظلوم و ملائک به مصیبت بنشستند و به غمنامه نوشتند روضه ی آن نور خدا را.
(جعفر رسول زاده)

پیشاپیش میلاد امام محمد تقی(علیه السلام) رو تبریک میگم

یا جواد الائمه

 

 

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ شنبه 91/3/6 ] [ 12:53 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
لینک دوستان
امکانات وب
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید